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Shethority: “Race” by Candice Patton & Caity Lotz

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🇮🇹Caity: Quando penso ad alcuni degli ostacoli affrontati dalle donne, posso solo immaginare quanto siano ancor più duri per una donna afroamericana. Puoi descrivere come ci si sente?
Candice: E’ frustrante. Le donne nere sono le più sottovalutate. Le donne in generale lo sono. Quindi se ogni donna combatte per l’uguaglianza per una donna nera è dieci volte più difficile, quindi mi piacerebbe che questo le donne bianche lo tenessero a mente. Vorrei che usassero di più il loro privilegio per dare spazio alle persone di colore.
Caity: Vero. Ognuno ha le proprie lotte ed è difficile discriverle se non ci sei passato. Vorrei poter capire meglio quello che hai passato, ma spero che averne una conversazione aperta sia un buon punto d’inizio. Penso che tutti noi facciamo del nostro meglio per metterci nei panni di qualcun altro, quindi puoi avere empatia e, cosa più importante, (come hai affermato), fare attivamente qualcosa per aiutare.
Sono sicura che molte persone che ci sentono parlare, sapendo che siamo attori, penseranno: “Come possono lamentarsi quando io a differenza di loro non riesco nemmeno a trovare un lavoro.” Ogni lotta sociale è importante e proprio per il lavoro che facciamo e la risonanza che abbiamo, noi più di chiunque altro siamo tenuti a sollevare tali problemi e portare avanti determinate lotte.
Ora so che farò una domanda stupida, ma una donna bianca dovrebbe dire “donna afroamericana” o “donna nera”?
Candice: Non voglio parlare per ogni donna di colore. Ho avuto queste discussioni con altre persone di colore e quello che ho imparato è che tutti sono diversi. Non mi preoccupo mai di essere chiamata “afroamericana”, ma credo di preferire “nera”. Dopotutto tutti noi che siamo nati in America siamo afroamericani.
Personalmente però sono poco legata alla mia discendenza africana, lo sono quanto lo è una persona bianca con la propria e forse per questo preferisco l’aggettivo “nera” ad “afroamericana”.
Comunque la tua non è una domanda stupida se c’è una cosa che la comunità LGBTQ mi ha insegnato è che nel dubbio basta chiedere con umiltà e genuina curiosità e così facendo non sbagliare mai nel indicare o chiamare una persona.
Caity: Personalmente credo che fare domande sia sempre il modo giusto per capire e creare un ponte con chi abbiamo di fronte, tuttavia alcuni appaiono spaventati da ciò forse perchè esiste il rischio di offendere o sembrare ignoranti. Anche io prima quando ti ho fatto quella domanda mi sentivo allo stesso modo, ma poi ho pensato che se lo avessi domandato con genuina curiosità sarebbe stato un modo per comprendere qualcosa che non mi era chiaro. Certo è che tutti dovrebbero essere come te e con gentilezza e comprensione poter rispondere.
Candice: Sono assolutamente d’accordo!




🇬🇧Caity: When I think of some of the hurdles women face I can only imagine how much more that would be for an African American woman. Can you describe what that feels like?
Candice: It’s frustrating. Black women are the most undervalued. Women in general clearly are undervalued and I definitely stand by all women who struggle with equality, but imagine that tenfold. That’s my experience. The black experience in this country is so unique. You cannot truly understand it if you don’t live it and don’t experience the effects from it. So, I just wish my white female counterparts truly kept that in mind every time they fight for equality. I wish they would use their privilege more to give space to people of color. Because when the LEAST of us (least valued) are uplifted and protected, it only benefits everyone.
Caity: Ya, everyone has their own struggles unique to them and it would be hard to truly describe them if you haven’t been through it. I wish I could understand what you are going through better, but hopefully having open conversations about it are a good start. I think it falls on all of us to do the best we can to put ourselves in someone else’s shoes, so you can have empathy and more importantly (as you stated), actively do something to help.
I’m sure a lot of people hear us actors talk about our struggles and think, “How can they complain when I can’t even get a job.” It’s not to say that our struggles as actors aren’t valid, but we need to be sensitive to that. The same goes for race. Maybe it’s easier for people to understand the job thing because they’ve been there, broke with no job, but a white person has never “been there” when it comes to race.
Side note, this is probably an ignorant question, but should a white woman say, “African American woman” or “black woman”?
Candice: I don’t want to speak for every woman of color. I’ve had these discussions with other black people and what I’ve learned is that everyone is different. I don’t ever mind being called “African American,” but I guess I prefer “black.” If we wanna keep it 100, all of us born here in America are African American.
But I have little connection to my African lineage in a similar way a white person has a connection to their African lineage. Even though my line to Africa is much closer in history, it’s still distant for me. So, to be called African American (while I will wear that title with honor) it does not resonate with me in the same way “black” does.
But I think the most important takeaway and something I’ve learned from the LGBTQ community is just to have a dialogue. Ask the person, “How would you like to be addressed?” He/she/gay/queer/black/African-American and so on. When in doubt, break down the barriers and ask from a place of humility and genuine curiosity.
Caity: When we understand and relate to people that are different from us, it takes the fear and feeling of being separate away. Asking questions seems to be the way to building a bridge to understanding, but it seems for a lot of people to be hard or scary. They don’t want to offend or seem ignorant. Even with my question above, I was thinking, “Should I already know this? Is it a stupid question?” But the truth is I don’t know and how am I going to know unless I ask?
I hope that we can all be brave enough to start asking other cultures or races about things we don’t understand in a genuine way, and I hope that whenever we find ourselves on the other side, we are kind and understanding in return.
Candice: Agreed!

Caity Lotz

🇮🇹Caity: Proseguendo con la chiacchierata come pensi che il femminismo oggi possa aiutare le donne nere?
Candice: Condividendo pensieri e spazi con le donne nere ed altre minoranze. Le donne bianche, pur essendo ancora discriminate, hanno comunque un potere maggiore e credo davvero che possano usarlo per aiutare.
Ho avuto una conversazione con un truccatrice (una donna bianca) l’altro giorno (tu eri lì). Avevo portato i miei fondotinta perchè sono abituata al fatto che spesso i truccatori non hanno tutte le tonalità e lei ricordo che ne è rimasta colpita. Abbiamo chiacchierato e mi ha confidato che secondo lei è razzista per un truccatore non avere una gamma completa di fondotinta in quanto non si può pensare che gli stessi siano solo per bianchi.
Questo è solo un aneddoto piccolo, ma che racconta come i bianchi possono sostenerci ed aiutarci creando uno spazio di conversazione ed ascolto dove chiedere e capire come aiutare.
Caity: Penso che quello che hai detto sia la chiave: ascoltare e creare spazio. Penso che molte donne bianche non si rendano conto di tutti i privilegi che hanno perché è tutto ciò che sanno. Spero di esserne consapevole attraverso l’ascolto e lo spazio creato, saremo più inclini a alzarci in piedi e fare la cosa giusta.
Ora parliamo di appropriazione culturale!
Candice: Oh Dio, lol
Caity: So che può essere un argomento difficile, ma farò del mio meglio. Oh a proposito ho visto una tua foto con le treccine afro, stavi benissimo!
Candice: Grazie!




🇬🇧Caity: So, how do you think today’s feminism can do better for black women?
Candice: Ooo girl. Share the space. Create space in every opportunity for black women and other minorities. White women, while still discriminated against, still have so much privilege and power, and I truly believe they can use that to help.
I had a conversation with a makeup artist (white woman) the other day (you were there). I’d brought my own foundation to this shoot (a by-product of having been painted the wrong color for so many years) and this artist and I had a great dialogue. She felt bad that I had to bring my own foundation after years of bad experiences. She said, “I truly believe it is racist for any makeup artist not to carry a FULL range of skin tones in their kit.” She also went onto say that it is important for her to listen to her clients, especially those of color and not project onto them what she thinks looks best on them.
This is a small, but huge way she is truly being an ally and not an over-seeing, all-knowing figure to the black community.
I can’t tell you how many times white makeup artists, hairstylists, try to tell ME about MY face and MY hair as though I haven’t lived with myself my entire life. I know better than anyone what makes me look good and more importantly what makes me feel good.
So all of that to say, I think our white allies can support us most by letting us speak and not trying to tell us about our own experience. Just create a space for us to speak and then just listen, absorb, and ask how you can help.
Caity: I think what you said is the key: listening and create space. I think a lot of white women don’t realize all the privileges they have because it is all they know. I hope by becoming aware of it through listening and created space, we will be more inclined to stand up and do the right thing.
Caity: Ok, let’s talk about cultural appropriation!
Candice: Oh God, lol
Caity: I know it can be a tricky subject; I’ll do my best. You had braids over the hiatus and they looked amazing on you.
Candice: Thanks!

Candice Patton

🇮🇹Caity: Puoi spiegare perché o se è considerata appropriazione culturale per un bianco indossare trecce o treccine? So che molte persone hanno l’impressione che sia ammirazione per la musica o lo stile di una cultura, ma bisogna capire che per molte persone significa molto di più di questo. Quali sono i tuoi pensieri e sentimenti su di esso?
Candice: Ancora una volta, non voglio parlare per ogni donna di colore. Questo è un problema complesso e non credo che ogni caso sia lo stesso. Penso che ci sia una linea sottile tra il rendere omaggio e il rispetto ad una cultura e la co-opting della cultura o la mancanza di rispetto di una cultura. Alcune cose a mio parere sono sacre. Vestirsi con un copricapo dei nativi americani è irrispettoso. C’è così tanta cultura e significato dietro a questo. Metterne su uno per andare a Coachella, a mio parere, è fuoriluogo. SOPRATTUTTO se non hai idea del suo significato. Ma anche se ne avessi un’idea, devi chiederti perché hai così tanto bisogno di vestirti da nativo americano e, allo stesso tempo, non avere alcuna inclinazione ad essere in prima linea nei problemi dei nativi americani.
Per quanto riguarda trecce e treccine afro. Personalmente non ho alcun problema se una donna bianca vuole indossare questo stile, ma questo riguarda me. Quindi non è tanto il fatto di “copiare” o “rubare” uno stile da una cultura, ma il conoscere e rispettare quella cultura. Ti faccio un esempio. Chi dice che ama la musica rap, le treccine e la cultura africana, ma poi fa il radical chic fregandosene dei problemi reali dei neri non è rispettoso.
Caity: Un’ultima domanda, parlando di essere coinvolto e di aiutare… So che hai iniziato a lavorare con The Innocence Project. Puoi parlarci un po ‘di più e come le persone possono essere coinvolte?
Candice: Sì! Grazie per avermelo chiesto! Questa è un’organizzazione che significa molto per me. Fondamentalmente, il The Innocence Project usa il DNA per scagionare coloro che sono stati condannati ingiustamente. Riesci a immaginare di trascorrere anni preziosi della tua vita dietro le sbarre per un crimine che non hai commesso? Come ti cambia come persona. Ci sono così tanti di questi casi. Così tanti detenuti cercano aiuto per dimostrare la loro innocenza. Il sistema carcerario nel nostro paese è molto imperfetto. Questa organizzazione è composta da supereroi della vita reale che lavorano instancabilmente per ridare la vita a uomini e donne innocenti prima che sia troppo tardi.




🇬🇧Caity: Can you explain why or if it is considered cultural appropriation for a white person to wear braids or cornrows? I know for a lot of people they feel like it’s admiration for a culture’s music, or style, but need help understand why it means more than that to a lot of people. What are your thoughts and feelings on it?
Candice: Again, I don’t want to speak for every woman of color. This is a complex issue and I don’t believe every case is the same. I think there’s a fine line between paying homage and respect to a culture, and co-opting culture or disrespecting a culture. Some things in my opinion are sacred. To dress up in a Native American headdress is disrespectful. There is so much culture and meaning behind that. To put one on to go to Coachella, in my opinion, is distasteful. ESPECIALLY if you have no concept of that culture and its meaning. But even if you did have a concept of it, you have to ask yourself why you so badly need to dress up as a Native American, and in the same breath have no inclination to be on the forefront of Native American issues.
I think anytime you do blackface is a NO and God help you. Black face is not funny and every instance of it will be considered racist and called out as such.
Now to the issue of hair. I personally have no issue if a white woman wants to braid or cornrow her hair. But that’s ME. My braids you speak of were the first time I’d ever had braids and once they were done I felt so good. I felt so connected to my blackness as weird as that may sound. That’s something I can’t truly express or explain, but I don’t think you would have that same experience getting braids. The real problem for me is when the white majority takes something like corn rows, rap music, soul food and profit from it; co-opting it as their baby and then making money hand over fist from it while the culture that created it suffers. It makes us feel like they love our culture but they hate us.
I just find it problematic to co-opt a culture but not really care about that culture. To not be protesting on that culture’s behalf. “You” love rap music, you love cornrows, but where were you when Eric Garner was choked to his death in broad daylight by the NYPD for selling cigarettes. What did you do? Were you protesting about that or only protesting about issues that affect you while wearing said cornrows?
Anyways, I know it can be a little intimidating to ask these questions as my white friend, but I really appreciate wanting to listen and understand.
Caity: Always!
Caity: One last thing, speaking of getting involved and helping… I know you’ve started working with The Innocence Project. Can you tell us a little more about it and how people can get involved?
Candice: YES! Thank you for asking! This is an organization that means a lot to me. Basically the Innocence Project uses DNA to exonerate those who have been wrongly convicted. Can you imagine spending precious years of your life behind bars for a crime you did not commit? How that changes you as a person. How, when/if you are released the cultural landscape is completely different. There are so many of these cases. So many inmates reaching out for help to have their cases looked at. The prison system in our country is greatly flawed. This organization is comprised of real life superheroes working tirelessly to give innocent men and women their lives back before it’s too late.

Follow on Instagram Caity Lotz HERE e Candice Patton HERE.

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